הנומרולוגיה הקבלית
ישנם לא מעט ספרי קבלה, באופן לא מפתיע, כל הספרים אומרים בדיוק את אותם הדברים, בהבדל אחד שכל מקובל כתב את הספר שלו לפי מידת ההשגה הרוחנית שלו את הבריאה והעולמות העליונים.
ההתייחסות לקבלה מחולקת לשניים, הקבלה העיונית והקבלה מעשית. המידע בספרים הוא אותו מידע מה ששונה הוא היחס של הלומד את התחום. ברוב המקרים, לומדי הקבלה העיונית אינם מתעניינים בקבלה המעשית.
שני הספרים הראשונים שאני יודעת עליהם (אולי יש נוספים שאני לא מכירה), הם ספר רזיאל המלאך המיוחס לאדם הראשון וספר היצירה המיוחס לאברהם אבינו.
ספר היצירה מתאר כי העולם נברא "בשלשים ושתים נתיבות פליאות חכמה חקק י"ה יהו"ה צבאות את עולמו בשלשה ספרים בספר ספר וספור. שלושים ושתים כוללים את עשר הספירות ועשרים ושתים אותיות האלף בית" (מתוך ספר היצירה).
הקבלה המעשית, מתייחסת ומייחסת את הכתוב בספר לחיים המעשיים בעולם הזה וכך מהתיאור בספר היצירה התפתח סוד האותיות (קבלה נומרולוגית) וקשר את הכתוב לחיים המעשיים בעולם שלנו.
הנומרולוגיה הקבלית, רואה בכל אות והניקוד של כל אות עולם ומלואו. לא רק האותיות והניקוד עצמם משמעותיים, אלא גם מיקומם של כל אות או ניקוד חשוב מאוד להבנת אישיותו של נושא השם.
הנומרולוגיה המערבית
הנומרולוגיה המערבית הונגשה ע"י פיתגורס, שבחלק משנות חייו, חי במסופוטמיה טייל בישראל, הודו וסין. בשלושת ארצות אלו הוא גילה את הנומרולוגיה ומכיוון שהיה איש של מספרים הוא קישר את המספרים לרעיונות, צבעים, צלילים וכוכבי לכת.
האגדה שאין לה סימוכין בשום מקום, מספרת כי לפיתגרוס היה חבר יהודי שסבו המקובל לימד את שני החברים נומרולוגיה ומתוך למידה זו פיתגורס ותלמידיו פתחו את הנומרולוגיה של תאריך הלידה הלועזי, היא הנומרולוגיה המערבית.
פיתגורס קבע כי: "הישות הנצחית טבועה במספר וכי בניגוד לתופעות בעולמנו, המתחלפות תדיר, הרי המושג המהותי של המספר קבוע ואינו משתנה לעולם".
הרעיון היסודי בפילוסופיה של פיתגורס היה שאדם יכול לתפוס את טבע היקום רק דרך המספר והצורה, כמתואר היטב בספר היצירה. במוסד החינוכי שהקים פיתגרוס בקרטונה, התעניינו ולמדו את טבעם האיכותי של המספרים, מתוך הלמידה שלהם הם גילו כי כל מספר מקושר עם תכונת אדם וגם כי ישנה חשיבות רבה למיקום המספר בתאריך הלידה.
מכאן אנחנו למדים, כי הנומרולוגיה של פיתגורס מתייחסת למספרים בלבד.
תפיסת העולם של הנומרולוגיה המערבית אינה יורדת לרזולוציות של האותיות אלא רק עוסקת בערך המספרי שלהם ובמשך השנים התפתחה אסכולה נומרולוגית שאומרת שאם תדע את גורלך, תדע גם לשנות אותו, על ידי שינוי שם או מהלכים אחרים.
תפיסת העולם הקבלית קובעת כי "הכל צפוי והרשות נתונה". משמעות תפיסה זו שכל מה שקורה הוא הכי טוב והכל טוב, גם אם לכאורה נראה לנו שלא כך הוא הדבר והרשות נתונה לנו היא רק בתובנה שלנו, לקבל את הצפוי לקרות וכי מה שצריך להיות הוא שיהיה ואין שום מקריות בעולם הזה.
במרוצת השנים, התפתחה הנומרולוגיה המערבית עם תיאוריות שונות ומגוונות, שחלקם מערבבים בין הנומרולוגיה הקבלית לזו המערבית ובנוסף התפתחו תיאוריות חדשות שלחלקן אין קשר בין 2 סוגי הנומרולוגיה לבין המציאות ולא כלום.
כדי להבהיר את השוני בין שתי השיטות, אני מעלה כאן שני פירושים לשם אלישבע, הפירוש הקבלי והפירוש המערבי.
בנימה אישית אציין, כי רוב מה שכתוב למטה נכון. חלק ממה שכתוב אינו מדוייק, היות והשם הוא רק חלק אחד מתוך מפה שלמה של פרטים הכוללים שם משפחה, תאריך לידה עברי ותאריך לידה לועזי, המשקפים תמונה שלמה ומלאה של בעל המפה.
שם: אלישבע לפי הנומרולוגיה הקבלית.
חשיבתה מקורית, יוצאת דופן, לא שגרתית. ניקוד הסגול מעיד כי היא מסוגלת להגיע לאיזון שכלי ומחשבתי. היא בעלת נטייה רוחנית גבוהה ושאיפה עזה לזוגיות או שותפות. היא לא מסוגלת להיות או לחיות לבד. לכן עליה להיות בזוגיות או עם מישהו לצידה.
3 אותיות מיסוד האדמה מצביעות כי הפן הגשמי חשוב לה ביותר. היא אוהבת כסף, כוח, מעמד, כבוד, ואמנם יש בה שאר רוח והיא אישה רוחנית ומתעניינת כנראה בפן הרוחני של החיים אך החלק הגשמי דומיננטי גם הוא באישיותה.
היא אישה עקשנית, דעתנית, עצמאית, אולי גם שתלטנית, לעיתים אולי מופרעת מעט, אך שם זה מעיד על הצלחה בזוגיות. היא נוטה לוותר או להחליק דברים העיקר להתקיים ולחיות בזוגיות כי מאוד קשה לה להיות לבד.
היא ביקורתית, היא קשה, היא עקשנית, לא מספיק גמישה. חוץ שבנושא הזוגיות היא כן יותר גמישה ופשרנית.
בשם זה יש את כל 4 היסודות ולכן יש בה יכולות רבות ומגוונות. שם זה כעיקרון הוא שם הקשור לעולם החומרי או לעולם העסקים. לייעוץ עסקי ותכליתי. אך הפן השכלי מפותח גם הוא ולכן היא אוהבת לקרוא, ללמוד, להתפתח מבחינה עיונית, היא אוהבת לדבר, לקשקש, לתקשר עם חברות, לקרוא עיתונים ולהקשיב לרכילות היומית ועוד. כמו כן טיולים וכל הקשור בתנועה או הליכה חשובים לה ביותר.
החברה קולטת אותה כאישה מעשית, כבדה, פרקטית, עניינית, מסודרת, עסקית, חומרית, אך גם כאישה חמה ומתלהבת.
שם: אלישבע לפי הנומרולוגיה המערבית. הספרה 8 מצביעה בעיקר על הצלחה חומרית מה שמסביר את תכונת השאפתנות וההישגיות הבולטות אצל אנשים אלו. הם אנשים בעלי כושר ארגון גבוה במיוחד ויכולת ההתמודדות שלהם עם קשיים ומשברים גבוהה והדבר הבולט בה הוא שהם אינם זקוקים לסיוע חיצוני אלא יודעים להתמודד ולמצוא פתרון בעצמם. אין שום מכשול שיכול לעמוד בדרך אל המטרה שלהם, הם נאמנים לסביבתם ולעצמם. בשל היותם אנשים בעלי חוסן נפשי גבוה הם לעיתים מתקשים להפגין רגשות אהבה וחיבה מחשש להימצא במקום פגיע יותר.