כנומרולוגית אני פוגשת לא מעט זוגות, שהוריהם התנגדו לחיבור ביניהם כל אחד מסיבותיו הוא. או לחילופין איש דת/נומרולוג.ית/ יועץ כלשהו מזן כלשהו, אמר להם שאין בינהם התאמה והזוגיות הזו לא תצליח.
כשמגיעים אלי לבדוק התאמה של זוגיות, גם אם לעיתים אני לא רואה התאמה, לעולם לא אנחה אותם לפרידה, אלא אספר להם על ההבדלים ביניהם ואלמד אותם איך יוכלו להתגבר על הבדלים אלו, כי זוגיות וחיבורים זוגיים גם אם הם לא מתאימים, נקבעו מראש והזיווגים נעשים בעולמות עליונים ואין אדם אחד על פני האדמה הזו שיש לו זכות כלשהי לעצור זוגיות זו.
הסיפור על בתו של שלמה המלך, מסביר בדיוק למה אסור לנו להתערב, ומה שצריך להיות הוא שיהיה ואם לא צריך להיות הוא פשוט לא יהיה.
מַעֲשֶׂה בִּשְׁלֹמֹה הַמֶּלֶךְ שֶׁהָיְתָה לוֹ בַּת יְפֵיפִיָּה שֶׁאֵין כְּמוֹתָהּ בְּכָל אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל.
"וַיָּבֹאוּ בְּנֵי-הַמְּלָכִים מִקָּרוֹב
וּמֵרָחוֹק לְדַבֵּר בָּּה אֶל אָבִיהָ, וְאוּלָם הַנַּעֲרָה בַת הַמֶּלֶך
הִסְתּירָה פָנֶיהָ מֵהֶם וְלֹא שָׁעֲתָה לְדִבְרֵיהֶם, וַיָּשוּבוּ כֻלָּם אֶל
אַרְצָם נִכְלָמִים וַחֲפוּיֵי רֹאשׁ".
הִבִּיט בְּמַזָּלוֹת מִי בֶּן זוּגָהּ וּמִי יִשָּׂאֶנָּה,
וְרָאָה שֶׁהוּא עָנִי אֶחָד
וְאֵין בְּיִשְׂרָאֵל עָנִי כְּמוֹתוֹ.
מֶה עָשָׂה?
בָּנָה מִגְדָּל גָּבוֹהַּ בַּיָּם
וְהָיָה מַקִּיפוֹ מִכָּל רוּחוֹתָיו מִסָּבִיב.
נָטַל בִּתּוֹ וְנָתַן אוֹתָהּ בְּאוֹתוֹ מִגְדָּל הַגָּבוֹהַּ,
וְעִמָּהּ שִׁבְעִים סָרִיסִים מִזִּקְנֵי יִשְׂרָאֵל.
וּבַמִּגְדָּל לֹא עָשָׂה פֶּתַח, שֶׁלֹּא יִכָּנֵס אָדָם בּוֹ,
וְנָתַן בּוֹ צֵידָה הַרְבֵּה.
אָמַר: אֶרְאֶה פֹּעַל הַשֵּׁם וּמַעֲשֵׂהוּ.
לְיָמִים הָיָה אוֹתוֹ עָנִי, שֶׁהוּא בֶּן זוּגָהּ, יוֹצֵא בַּדֶּרֶךְ בַּלַּיְלָה,
וְהָיָה עָרֹם וְיָחֵף, רָעֵב וְצָמֵא, רָאָה נִבְלַת שׁוֹר מֻשְׁלֶכֶת בַּשָּׂדֶה,
נִכְנַס בָּהּ בֵּין צַלְעוֹתֶיהָ לְהָפִיג צִנָּתוֹ.
וּכְשֶׁיָּשַׁן שָׁם בָּא עוֹף גָּדוֹל
וְנָטַל אוֹתָהּ הַנְּבֵלָה וּנְשָׂאָהּ עַל גַּג אוֹתוֹ מִגְדָּל עַל חֲדַר הַבַּחוּרָה.
וְשָׁם הָיָה הָעוֹף אוֹכֵל אֶת בְּשַׂר הַנְּבֵלָה;
וְיָשַׁב שָׁם עַל הַגַּג.
כְּשֶׁהֵאִיר הַשַּׁחַר יָצְאָה הַבַּחוּרָה מֵחַדְרָהּ לָלֶכֶת הַגָּגָה, כְּמִנְהָגָהּ בְּכָל יוֹם,
וְרָאֲתָה אוֹתוֹ בָּחוּר.
אָמְרָה לוֹ: מִי אַתָּה וּמִי הֱבִיאֲךָ לְכָאן?
אָמַר לָהּ: יְהוּדִי אֲנִי מִבְּנֵי עַכּוֹ, וְעוֹף הֱבִיאַנִי לְכָאן.
מֶה עָשְׂתָה?
לְקָחַתּוּ וֶהֱבִיאַתּוּ לְחַדְרָהּ,
וְהִלְבִּישׁוּהוּ
וְהִרְחִיצוּהוּ
וְסָכוּהוּ
וְנִתְיַפָּה מְאוֹד עַד שֶׁאֵין כְּמוֹתוֹ בְּכָל גְּבוּל יִשְׂרָאֵל,
וַאֲהֵבַתּוּ הַבַּחוּרָה בְּלִבָּהּ וּבְנַפְשָׁהּ.
וְהָיָה הַבָּחוּר חָרִיף וּמְפֻלְפָּל וּמְמֻלָּח וְסוֹפֵר.
יום אֶחָד אָמְרָה לוֹ: רוֹצֶה אַתָּה לְקַדְּשֵׁנִי?
אָמַר לָהּ: הַלְוַאי!
מֶה עָשָׂה?
הִקִּיז דָּם וְכָתַב לָהּ כְּתֻבָּה וּמֹהַר מִדָּמוֹ,
וְקִדְּשָׁהּ וְאָמַר: עֵד ה' הַיּוֹם וְעֵדִים מִיכָאֵל וְגַבְרִיאֵל.
נִתְעַבְּרָה מִמֶּנּוּ. כְּשֶׁרָאוּ אוֹתָהּ הַזְּקֵנִים מְעֻבֶּרֶת,
אָמְרוּ לָהּ; כִּמְדֻמֶּה לָנוּ שֶׁאַתְּ מְעֻבֶּרֶת.
אָמְרָה לָהֶם: הֵן.
אָמְרוּ לָהּ: וּמִמִּי נִתְעַבַּרְתְּ?
אָמְרָה לָהֶם: מָה לָכֶם לָדַעַת?
נָפְלוּ פְּנֵי הַזְּקֵנִים, שֶׁהָיוּ מִתְיָרְאִים מִשְּׁלֹמֹה הַמֶּלֶךְ,
וְשָׁלְחוּ אֵלָיו לָבוֹא אֲלֵיהֶם.
נִכְנַס שְׁלֹמֹה בִּסְפִינָה וּבָא אֲלֵיהֶם.
וְאָמְרוּ לוֹ: אֲדוֹנֵנוּ הַמֶּלֶךְ, כָּךְ הַדָּבָר,
וְאָל יָשִׂים אֲדוֹנֵנוּ בַּעֲבָדָיו עָווֹן.
כְּשֶׁשָּׁמַע שְׁלֹמֹה קָרָא לְבִתּוֹ וְשָׁאַל לָהּ עַל הַדָּבָר.
אָמְרָה לוֹ: בָּחוּר אֶחָד הֵבִיא לִי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא יָפֶה וְטוֹב, תַּלְמוּדִי וְסוֹפֵר, וְקִדְּשַׁנִי.
קָרְאָה לַבָּחוּר וּבָא לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ
וְהֶרְאָה לוֹ הַכְּתֻבָּה שֶׁכָּתַב לְבִתּוֹ,
וְשָׁאַל לוֹ הַמֶּלֶךְ עַל אָבִיו וְאִמּוֹ וְעַל מִשְׁפַּחְתּוֹ וּמֵאֵיזוֹ עִיר הוּא.
וְהֵבִין מִתּוֹךְ דְּבָרָיו שֶׁהוּא אוֹתוֹ שֶׁרָאָה בַּמַּזָּל,
וְשָׂמַח שִׂמְחָה גְּדוֹלָה
וְאָמַר: בָּרוּךְ הַמָּקוֹם שֶׁנּוֹתֵן אִשָּׁה לְאִישׁ.
מתוך "ספר האגדה" של ח"נ ביאליק וי"ח רבניצקי